DROP YOUR LINK HERE

Saturday, April 23, 2016

LONG TIME NO SEE

Assalamualaikum my dearest follower and all my reader.

Ecece. Speaking pulak. Hahahha. Dah lama saya menyepi. Dan tiba2 hari ni rasa terdetik nak mula berblog balik.

Sepanjang beberapa tahun ni banyak benda dah jadi kat saya. As you all know, saya dah habis diploma PPP saya. Dan sekarang tengah tunggu posting. Dah dekat 5 bln duduk rumah niaga online je. Its tough. Rasanya best lagi zaman study. Study lepas tu tiap bln dpt elaun. Hahaha.

Dulu saya fikir niaga online ni mudah. Post je terus ada org komen banyak2 nak mintak PM. Tapi TAK SEMUDAH ITU. Kena usaha banyak. Buat post banyak untuk tarik customer. Dari situ saya belajar, lepas ni kalau tak mampu nak beli , jangan minta PM seller. Kesian dorang. Lepas tu bila dah minta PM dan seller dah PM ucapkan TQ walaupun x beli. Pernah ada member yang sama niaga online cerita,kdg2 yang PM sampai beratus2 org pn, dlm 2 3 orang je yang beli. Bukan senang nak PM satu2 kan. Jadi kalau x beli,ucaplah TQ.

Setakat ni saya ok la dalam bisnes ni. Tp saya buat masa rajin je. HEHE. Tapi kalau nak order item boleh je contact saya. Bagi saya orang yang x sabar memang xdpt buat kerja ni. Kena handle banyak cust yang banyak ragam. Respect dekat orang2 yang dapat sabar.

Banyak betul pengajaran yang saya dapat dari meniaga online ni. Kalau nak cerita semua bosan pulak reader nanti. Hehehe. InshaAllah start hari ni saya akan mula berblogging lagi. Kalau da masa terluang ye. Satu hari sampai 3 post pn boleh kan. HAHAHAHHA.

Ok. Bye.
Photobucket

2 orang kiud berbicara:

J said...

Ingat nak berniaga online gak time cuti sem ni, tapi tu ah, takde keberanian T^T

niesh™ said...

cuba je la :) mana tahu ada rezeki.