DROP YOUR LINK HERE

Sunday, August 21, 2011

xda title. baca ajak.


Selamat petang semua :)
Tiba2 rasa macam nak update la pulak. 

Dulu2 kan masa saya kecik2, selalu saya berangan nak jadi doktor sebab saya selalu pergi klinik tengok doktor. Hahaha. Cara diaorang tolong orang. 
Jadi masa saya sekolah rendah , bila cikgu tanya apa cita2 saya, saya jawab la nak jadi doktor.
Mungkin disebabkan tu saya rajin belajar. Memang selalu jadi antara top student (walaupun tak sepandai mana).

Bila saya masuk sekolah menengah, Saya masuk kelas pure science, Baru saya sedar, nak ambil medicine course bukan senang. Saya mesti lagi rajin. Jadi saya tukar cita2 saya tu kepada Nurse.
Banyak dah angan2 saya masa tu, paling saya nak masa tu ialah dapat sambung study di Matriks.
Bila result SPM keluar, saya rasa macam angan2 saya tu semua tak tercapai, boleh dikatakan agak teruk la SPM saya. Tak seperti yang saya expect. Saya fikir masa tu apa la akan jadi dgn saya lepas ni, takkan la nak terus jadi salesgirl di kedai handphone kan. Masa tu saya kerja sementara nak tunggu result. 

Bingung betul saya masa tu. Kalau diploma memang tak dapat la dgn result yg macam tu, matrik apa lagi. Hanya SPA je yang mungkin akan ambil saya. 
Beberapa minggu lepas tu, keputusan utk masuk Matrik keluar. Sangat terkejut saya apabila kawan saya yang tolong check dgn saya cakap saya dapat. Rasa macam WOW. Tapi dalam masa yang sama saya pun dipanggil utk interview SPA. Muda2 dah dapat interview SPA :D

Bermula lah kehidupan matrik saya yang agak best. Biasala jauh dari family, dari boyfriend .
Setiap malam memang melepak je keja sepanjang sem 1. Sampai roommate pun punyala bising cakap jgn selalu sangat melepak. Kalau outing dari pagi , petang ngam2 time gate nak tutup baru balik. Memang tersangat enjoy la masa tu. Tapi sampai satu masa tu saya start stop melepak because of certain reason yang tidak dapat di mention di sini. Saya start duduk dalam bilik study. Saya study semua chapter math seminggu sebelum final sem 1. Sebab saya memang malas buat tutorial math jd memang byk saya tak tahu. Tapi syukur la sem1 saya lulus walaupun pointer nyawa2 ikan. 

Sem2 saya banyak berubah sebab banyak kawan2 saya yang di sem1 tu pergi tempat lain sebab result tak cantik. Yang tinggal pun sorang je, tu pun yang sama kuliah saya. Pointer dia pun tak ok tapi dia malas nak pergi tempat len. Jadi sem2 saya banyak habiskan dgn dating dgn boyfriend baru. (HAHAHA) , study. 
TAPI.. Hobi saya di sem2 ni lain la pula. Suka sangat escape kuliah. Tutorial saya tak dapat escape sebab saya ni ketua tutorial yang tak bertamadun dan sangat pemalas. Sem2 ni memang susah dari sem1 walaupun saya rajin sedikit dari sem1. 

Bila balik dari Labuan sebab dah tamat pengajian kan , saya rasa macam dah dapat agak apa akan jadi dgn saya. Dah dapat agak saya takkan dapat sambung degree dan semuanya memang betul. Dan semuanya bermula masa tu. My boyfriend masa tu (kini EX) dapat sambung study di tempat yang saya nak pergi tapi bukan course yang saya nak la. Maybe saya agak stress masa tu sebab tak da hala tuju. Pergi interview SPA. Tapi tak dapat pun. Sampai la saya dipaksa mencari kerja dan akhirnya dapat juga walaupun sekadar receptionist.

Dari saat itulah saya banyak dapat pengalaman baru dan jumpa orang yang lebih dewasa dan banyak ragam. Kadang2 bila tengok orang sambung study ada lah cemburu sikit. Tapi mungkin ni dah laluan saya dan satu pengajaran utk saya yang sangat suka enjoy dulu. Kalau saya rajin , jarang skip kuliah , mungkin saya dah dapat course yg saya nak. 

Banyak orang tanya kenapa saya tak nak repeat. Saya tak nak repeat sebab saya tahu tahap kemalasan saya nanti bila dkt sana. Kadang2 orang tak tahu apa yang kita nak sebab diaorang bukan kita. Buat masa ni biarlah saya kerja dulu. Maybe kalau saya tak dapat further study under separa perubatan SPA , saya pun malas nak study tempat lain. 

Panjang pula karangan saya hari ni kan, Hahaha. 
Enjoy reading!

0 orang kiud berbicara: