DROP YOUR LINK HERE

Wednesday, August 17, 2011

my tears is sangat berharga!


Saya tak nak pembuka kata ataupun penanda wacana utk memulakan post saya malam ni sebab saya sangat2 rasa kurang selesa dari pagi. Seperti biasa la saya datang kerja dgn hati yang gembira, ketawa tersenyum melayan semua orang yang tegur saya.

Selalu kalau saya terlebih gembira memang ada la yang nak jadi tu.Saya jarang la kena marah sebab saya ni terlampau baik dan lurus agaknya. Tapi dgn seseorang ni saya memang tak pernah rasa selesa dgn dia. Dia ni adalah lelaki. Lelaki yang paling ataupun mungkin sangat saya tidak suka semenjak saya masuk bekerja di tempat kerja saya sekarang. Sebab saya tidak suka lelaki itu ialah mulut dia yang sangat tidak tahu di jaga.
I dont care if he is reading this . Baca la sak kw tauk kw gne.

 Mungkin saya salah dan mungkin dia berhak marah saya. Tapi patut ka marah seorang staff yang dah tua macam saya ni dgn cara yang kasar? Sebab saya tidak pernah di bagitahu utk buat macam tu dgn department diaorang. Dah 7 bln kerja sana baru saya tahu hari ni perlu buat macam tu.

Saya admit kerja memang perlu di marah tapi susah sangat nak cakap bagus2? Yes , saya admit memang saya sensitif. Saya memang cepat mengeluarkan airmata apabila diherdik dan ditengking. Maybe bagi yang mengeluarkan dia tak rasa apa yang dia cakap tu kurang ajar. Tapi si penerima rasa lain. 

Saya pernah kena marah department lain tapi ini ialah pertama kali saya tak dapat tahan tangisan saya sampai mata saya terlampau merah dan mengakibatkan saya rasa kurang sihat sepanjang hari. Saya rasa tak pernah saya nangis macam ni. Ini lah yang first time. 

Bila kamu tak hormat saya, saya pun takkan hormat kamu. Setinggi pangkat kita sekalipun kalau budi bahasa kurang, takda guna. Saya bukan budak sekolah yang harus kamu tengking dan cakap dgn kasar. Saya sudah terlalu dewasa utk kamu bercakap cara orang dewasa dgn saya.

Memang saya tak patut memberikan ruang di hati saya utk mengatakan kamu baik sebab kamu memang tak baik. Kamu memang minta puji macam yang saya rasakan selama ini. Jangan harap saya akan senyum ataupun bercakap mesra dgn kamu lagi. 

Biarlah orang cakap saya childish lembik , bagus duduk rumah kalau tak nak orang marah. Saya memang jarang kena marah. Adapun tapi tak la sampai orang tu mengherdik saya. 

Saya ambil kata2 kasar kamu hari ini utk saya kenang setiap hari. Untuk mengajar saya jadi lebih kuat hari demi hari. Saya takkan orang macam kamu merosakkan lagi hari2 saya yang seterusnya. Biarlah hari ni hari terakhir kamu buat saya macam ni.

saya ingat setiap orang yang buat saya nangis.

0 orang kiud berbicara: