DROP YOUR LINK HERE

Saturday, July 31, 2010

persahabatan? anyone?

Hai semua. Semoga semua blogger sihat2 yee.. Saya ada award yang blm di ambil lagi ni. Dui. Hihi. Nanti la jawab yee. Sapa nak kawan dengan saya? Nak kawan mesti komen post ni. Hhihi.

Persahabatan. Ada apa dgn persahabatan? Korang sayang tak persahabatan korang? Saya sangat sayang persahabatan saya dan saya sangat menghargai persahabatan.
Tapi, saya ni mungkin kejam la sikit. Saya da sikap yang susah nak maafkan orang. Tak tahu la kenapa. Tapi sebenarnya saya baik. Hihi. Angkat bakul sendiri pula.

Bila saya berkawan, tak kisah la yang dalam internet ataupun kehidupan seharian, Saya memang akan sentiasa ingat orang itu. Saya akan menyampah bila orang tak ingat saya, Haa. Disini la kelemahan saya yang terbesar.

Kenapa saya marah? Sebab saya ingat diaorang. Sentiasa rindu kenangan bersama. Tapi,diaorang tak macam tu. Saya tak la marah lama, kejap je. Dah lama2 tu mesti saya relaks je. Hidup mesti diteruskan. Jangan biar orang lain merosakkan keindahan hari2 kurniaan Allah S.W.T.

Dalam pengalaman hidup yang saya lalui, Saya pernah la tengok ada kawan yang kejam, kawan dia menangis disebabkan stress yang terlampau, dia blh buat bodoh lagi. Kawan macam ni memang tak layak di anggap kawan bagi saya. Lepas tu, orang lain yang tak rapat pula pujuk kawan dia tu. Entahlah, kenapa ada orang macam ni. Ada sesetengah lagi yang suka menindas kawan. Saya memang tak tahan kalau ada kawan yang suka menindas ni. Yang tak pandai bekerjasama pun tak best.

Setahun saya di Labuan dulu memang banyak ajar saya erti kehidupan. Sebab saya banyak berjumpa orang yang lain ragam. Ada yang menyelesakan dan ada yang sebaliknya. Bila ada yang tak menyelesakan tu la membuatkan gugur2 air mata. Haha. Mana tak nya, saya masa zaman sekolah menengah di kelilingi kawan2 yang lebih kurang sama perwatakan.

Apa2 pun, kita terima je la pa yang terjadi. Kumpul kan semua. Buat jadi teladan utk masa depan. mltan100.blogspot.com

0 orang kiud berbicara: