DROP YOUR LINK HERE

Sunday, July 04, 2010

KEPANASAN jiwa raga

Hello. Entri kali ni agak kurang ajar ataupun apa2 la. Tapi hakikat sebenarnya nak bagi nasihat k.

Majoriti dari kita ni semua nya da boyfriend ada girlfriend kan? Semua pun bahagia kan? Kalau gaduh sikit2 tu memang la kan.

Straight to the point. Hhihi. Sebenarnya saya MENYAMPAH tengok budak2 zaman sekarang yang seusia dengan adik saya yang TERLAMPAU sangat . Terlampau yang macam mana tu?

Tadi saya tak dapat blogwalking, Jadi saya buka la Facebook. Cerita2 dengan kawan saya. Sementara tunggu dia balas tu, saya pergi la Facebook ... Adalah tu. mltan100.blogspot.com

Hobi saya ni tgk album pic orang. Tengok la pic orang tu. TUP TUP TUP.

Tertengok gambar yg tak sepatutnya. Gambar dia dan buah jiwa raga dia tgah berkissing. Saya bukan paparazi ataupun reporter ye. Bukan juga kacau tepi kain orang. Dah dalam album dia, tengok je la. Bukan juga saya jealous, Tak jeles ok! Cuma terkejut.

Lama saya duduk dan berfikir. Apa nak jadi dengan manusia zaman sekarang. Kita dah da banyak dosa dah, Kenapa masih tak berubah? Cuba fikir kesan dan akibat ne bila dah break dengan buah hati. Mana tahu buah hati tu pergi letak pic tu sana sini. Kasi orang tengok. Nanti orang cakap sana sini yang perempuan macam ni memang takda harga diri. Lepas tu, mana2 laki yg mahu dgn dia nanti mesti ada satu sebab je. Faham2 la sebab tu kan. Lain la kalau dapat lelaki yang baik dan betul2 ikhlas.

Saya tak kesah nak buat apa sekali pun TAPI jangan la di tunjuk dengan semua orang, MEMALUKAN diri sendiri dan FAMILY. Tahu tak? Mak Bapak tengok nanti apa rasa diaorang?

Please la. Saya tak jealous ok. SAYA NAK BETULKAN OTAK AWAK JE. Bila hari awak ditinggalkan baru nak sedar ke? Bagus tak payah.


p/s: jahat sangat ke bahasa saya ?

9 orang kiud berbicara:

neyshak qhairunnisa said...

neyshak like this entry..

xde laa jhat sgt bhasa tu..
okay jep..
biar le org yg b'kenaan terasa makan cili nye tu..

shima said...

i sokong gak.haish.agak nyer dowang bangga kot ngan letak gambo cmtuh.:)

Khairunnisa' said...

Salam, niesh.

I don't think penggunaan bahasa awak kasar, since this topic is very essential to our life, to the whole Muslim Ummah and also to the future of Islam. These are matters, we must discuss. Dalam Islam sudah diberitahu dengan jelas yang mana is acceptable and yang mana pula tidak diterima between lelaki dan perempuan. Very basic, I must say. Every Muslim MESTI tahu tentang adab-adab yang dituntut Islam.

Sebelum Kak Nisa pergi lebih lanjut, Akak nak Niesh tahu that what I'm goin' to say to you I say only because Kak Nisa sayang Islam and ambil berat tentang OUR future safety, kesejahteraan dan success even though kita tidak pernah berjumpa face-to-face.

Merujuk kepada apa yang Kak Nisa baca, daripada ibu bapa yang telah membesarkan kita serta diskusi antara pemuda-pemuda Islam, sudah kita ketahui ramai our brothers & sisters TIDAK mengikut guidelines for relationship between boys and girls so clearly set out in Islam.

Allah SWT sudah set the rules between unmarried males and females because Dia tahu what is best for you as an individual and also for His Ummah. Bukan sebab dia tak kasi kita berseronok. Bukan! Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui segala-galanya. He wants you to have a good time and enjoy setiap wonderful pleasures between you two, including sexual because Dia tahu kita akan experience something yang kita tidak pernah alami sebelum ni - the greatest joy, I must say and suffer no harm to us. Sekiranya kita mengikut guidelines ini, nescaya, insha'Allah, hubungan si lelaki dan si perempuan tu berjaya.

Kak Nisa nak tulis panjang, but cukuplah setakat ini sahaja. Semoga orang tertentu itu berfikir sejenak akan kesalahannya terhadap Allah SWT dan ibu bapa. Ibu bapa yang sudah membesarkan kita dengan ajaran agama yang kuat, yang betul tetapi disebabkan perubahan zaman yang moden (atau jahiliyah ini) menyebabkan anak-anak muda Islam terjerumus ke lembah sebegini.

Nauzubillah. Semoga kita dilindungi oleh Allah SWT drpd perkara-perkara yang mendatangkan bala dan dosa. Ameen.

http://ohmonstar.blogspot.com

niesh™ said...

hi semua. respect sangat an kata2 kak nisa. :) diorang ni sebenarnya nye tahu tapi diaorang buat bodoh je agaknya. kalau tak d bendung bnda2 macam ni, mkin teruk jd nya.

Umie said...

bena pa padah ktk ya..org laki bini gik nak merahsiakan apa nak di polah..tok baruk setakat bergerek udah kedak ya..yalah gejala buang bayi makin menjadi-jadi sb ada org kedak ya menyumbang kepada perkara kedak ya...

niesh™ said...

yala tek. xtauk pa mk jd an cdak. mun dh terlanjur sampe ka tahap da baby bok cdak terfikir kelak. ya pun mun terfikir. ada gk nk masih xpande nyesal.

farysa said...

bhsa u baik je
klo i ubat cnfirm siap tambah cili ngn lada
haha

farysa said...

*buat
tersilap plak

Syarmira Sakawi said...

niesh, mok link fb nya..hot gilak ka amik pic dak ya??stupid!
n gal, ur bahasa is fine.. nsib bait bukan kmk tek nemu.. mun sik tek, abis nya kenak sumpah tek!
XP