DROP YOUR LINK HERE

Friday, May 28, 2010

pesanan untuk couple

Hai semua. Ketiadaan idea yang teruk kebelakangan ni. mltan100.blogspot.com

Jadi saya cuba2 la ni mencari idea. Terkeluar la pasal jiwang yang macam ni mltan100.blogspot.com . Baca la ye.

  • Jangan terlalu memaksa
Kita tak suka dipaksa kan? Sama la juga dengan dia. Bila kita paksa dia ikut apa yang kita nak, tak adil la untuk dia.

  • Jangan terlalu tinggi ego
Bila ego terlalu tinggi, silap2 hari, kena tinggal nanti sebab tak tahu langsung nak mengalah walaupun dia yang bersalah. Takkan la balik2 kita je nak mengalah, Kalau selalu macam tu, bosan la. Jadi kalau taknak dia bosan, kurangkan lah ego ye.

  • Kurangkan cemburu
Orang cakap cemburu tanda sayang kan? Tapi kalau yang cemburu tu terlampau tak la pasangan kita tu tahan. Sampaikan kita pergi kuliah, dia cakap kita dengan orang lain. Itu memang sangat menyakitkan hati. Kurangkan cemburu, lebihkan rasa percaya. Percaya pada pasangan sangat penting.

  • Terima pasangan kita seadanya
Jangan la terlalu demanding dengan pasangan. Biarlah dia menjadi diri dia sendiri. Jangan la nak dia jad macam artis korea kesukaan korang. :)

  • Saling membantu
Bila kita susah dia tolong. Tapi bila dia susah kita tak tolong. (Contoh je) Mana boleh macam tu kan. Hal bantu membantu ni memang berkira kalau bab kewangan. Bila makan luar je memang lelaki je yang bayar, perempuan makan je. Tak boleh la juga macam tu. Sekali sekala apa lah salah nye bayar bagi 2 ke .

  • Kurangkan mengongkong
Jangan kongkong2 sangat nanti dia rasa bosan. Kalau kita percaya dia, dia takkan tipu kita.

  • Jangan bersikap macam budak2
Yang ini saya pun ada perangai ni, bila sms lambat reply,mula la merajuk. Lepas tu, minta pujuk. Kalau selalu sangat kena macam tu, Mana la orang tahan kan..


Sampai sini je la. Tak nak ckp byk. Saya suka2 je nak kongsi. Saya pun ada buat gak macam ni. Hihi. Semua orang da buat gak kan? Jadi kita mesti kurangkan lah mltan100.blogspot.com.

5 orang kiud berbicara:

Nay said...

dats rite..
yg sgt2 stju..JANGAN PAKSA2..:)

Gransazer said...

btul2..sumenye btul..huhu~

niesh™ said...

btol2. mana da orang suka dipaksa kan kan. :)

Azizul Luqman said...

nak senang, xpyah couple.,
ilek je..,
:P

The Hetzel said...

biasala, mun dah lmk lak gerek..bok nak nunjuk belang msg2..