DROP YOUR LINK HERE

Friday, May 28, 2010

hmm

Hi semua. mltan100.blogspot.com

Pagi2 yang sunyi macam ni buat saya terfikir kan yang kita mesti belajar menerima kritikan dari orang lain.

Saya ada seorang kawan ni, dia ni memang susah nak di tegur sikit. Ada perasaan yang susah nak menerima teguran orang lain walaupun kenyataan nya dia sendiri yang salah. Susah nak layan orang yang macam ni. Kita nak dia berubah menjadi lebih baik dan tak melakukan benda2 yang tak sepatutnya. Tapi dia fikir kita ni sibuk pasal dia. Kita takkan sibuk pasal dia kalau dia bukan kawan kita.

Setiap apa yang dia lakukan tak pernah ada nya betul pun. Tapi sebab dia jenis yang mengikut kata hati dan keras kepala, dia langgar je semua tu. Bukan kami kawan2 tak larang tapi dia sendiri yang degil. Setiap kali dia ditegur mesti dia marah merajuk. Dia suka buat benda yang menyakitkan diri dia sendiri.

Sekarang ni dia dah jauh dari kami semua. Tak sangka yang dia tak akan further study. Kawan saya ni pandai orangnya. Dia end up di tempat yg di rahsiakan dengan bf dia. Saya pun tak tahu kenapa dia ke sana. Macam mana dia kesana. Saya tak berani nak tanya dia.mltan100.blogspot.com Saya dengar dari orang cerita je. Tapi , dia dengan saya baik, Sebab itu lah saya tak nak keruhkan keadaan. Biarlah reda sikit2, baru lah boleh tanya.

Jauh pulak saya melalut kan. Mungkin saya boleh letak hobi saya merepek agaknya mltan100.blogspot.com


3 orang kiud berbicara:

Azizul Luqman said...

sebagai kawan kita juz' boleh nasihat je.,
nak lebih² memang tak boleh, kita pun kadang² tak suka dengar nasihat org, inikan pulak org yang b'sifat degil...

p/s: fikir dulu sblm nak nasihatkan org lain. ;)

niesh™ said...

takut nak bg nasihat dgn org. xsuka la bla gara2 nasihat2 kawan 2,dia bdendam dgn kita. xbgs la mcm tu. kta pun bkn baik btul, :)

The Hetzel said...

ramai gak org yg susah menerima teguran.. i pun kdg2 mcm tu (kdg2 je la).. ikut mcm mana org tu tegur kita.kalau dia tegur kita, n kita rs nk lempang, mmg silap laa