DROP YOUR LINK HERE

Thursday, September 01, 2011

sesi renungan :P


selamat pagi :)

salam aidilfitri semua.
mungkin saya agak lambat lama tak update blog. hari ni bukan nak update pasal festival raya saya. saya tak berapa beraya thn ni. cuti 1 week ni saya guna utk rest sbb sangat susah nak dapat cuti macam ni lagi kan. huhu.

bila tengok di fb kan, macam banyak perkara kta blh tgk. cth, byk orang skarang ni terlampau tgk kekayaan. saya ni bkn datang dari family yang berumah banglo , b'aircond sampai 6 biji . jadi, bila saya tgk orang yang sangat berlagak dan bangga dgn kekayaan diaorang, rasa hairan pula.

rasa malu ka kalau pakai hp nokia 3310? harus ka pakai iphone, ipad ataupun blackberry? satu soalan saya nak tanya,' beli sendiri ke handphone tu?' . kalau tak guna duit  sendiri, jgn nak berlagak la. kalau kamu tahu betapa letih nya cari duit tu baru blh bangga.

saya sendiri bekerja and saya tahu bkn snang bekerja. belajar lagi seronok. kalau study, kamu jawab betul, betul la. tapi kalau kerja, betul pun kamu, tak pasti mereka (bos) akan cakap kamu betul. 

satu lagi bila orang yang free hair dipandang serong oleh orang yang tutup aurat. bila dah tutup aurat confirm ka kamu tu sudah baik? tahu kenapa saya ni belum lagi nak guna tudung?

saya dah fikir dari dulu lagi, selagi saya masih keluar dgn lelaki yang bukan muhrim saya, saya belum nak guna tudung tapi kalau hati ni terbuka awal, lain cerita la :)

kenapa saya tak nak bertudung selagi saya belum berkahwin? sebab saya tak nak orang lain pandang serong dgn perempuan yang bertudung sbb saya sendiri pun bila tengok perempuan bertudung berpeluk dgn seorang laki d public dan lelaki itu bkn muhrim dia pun, saya pun akan mengutuk.

orang2 macam ni lah yang menyebabkan semua perempuan bertudung punya imej tercemar. if u still nak bergatal, jangan la nak guna tudung. kesian orang lain yang betul2 nak tutup aurat. 

its depend on u macam mana nak tgk post saya ni. 
jgn guna tudung sbb orang lain guna. guna la sebab betul2 ikhlas. 

kalau tak puas hati, sila cakap.

hihi. sempena hari raya ni, maaf zahir batin yer!
kadang2 saya ni berkata tak fikir2 :P



0 orang kiud berbicara: