DROP YOUR LINK HERE

Sunday, August 01, 2010




Selamat pagi semua! Harap2 hari ni membawa berjuta kebahagiaan untuk semua orang. mltan100.blogspot.com
Saya tak tahu la nak cerita apa.. Blur betul otak kebelakangan ni. Lepas tu, saya tension tak habis2 je. Tak tahu la kenapa. Ada je yang menyakitkan hati di mata saya.

Saya nak tanya la, apa korang rasa la kalau orang yang korang sayang macam membelakangkan korang?
Semua benda pasal dia pun korang tahu berdasarkan sumber lain bukan dr mulut dia, tp bila ditanya dia cakap dia ada bagitahu, Tapi saya rasa saya belum nyanyuk lagi macam Kim Su Jin yang dalam A Moment To Remember tu. Otak saya masih fresh lagi.
Saya tak suka ditipu, Bila saya ditipu, Saya memang mudah rasa tak percaya. Saya tak la tuduh dia tipu saya, cuma situasi begini membuatkan rasa percaya saya hilang sedikit demi sedikit.

Bila takda kepercayaan macam saya sekarang ni, sesuatu hubungan susah nak diteruskan. Saya hairan dengan lelaki, Ada blogger lelaki yg terbaca ni tlg la bg tahu saya ye.

Ok, Apa yang saya hairan dengan lelaki?
1st thing yang saya hairan, lond distance relationship (LDR) bagi lelaki apa agaknya? Lepas tu, lelaki memang mesra dengan mana2 perempuan ke wpun dia dah berpunya? Then, selalu tak lelaki sms awek diaorang? Lelaki makan maggi ambil masa sejam ke? Pernah tak lelaki terfikir nak pergi wall FB gf dia dan mengucap kata2 yg indah?

Jangan marah dengan saya ye lelaki2. Saya nak jawapan je, sapa yang sudi menjawab. Tak elok biarkan fikiran berserabut kan. mltan100.blogspot.com

Sekarang ni saya rasa LDR tak la mudah nak ditempuh. Ini pendapat saya la. Siapa yang tak setuju boleh bangkang, Takda halangan. Hihi.
Orang yang melalui LDR ni mesti ada kepercayaan yang tinggi antara satu sama lain. Tak macam saya.mltan100.blogspot.com Macam yang saya kata tadi, saya tak mudah mempercayai orang.

Jadi, siapa2 yang sedang LDR sekarang ni, dan bahagia, Cerita la dengan saya apa petua nya. Hihi.

4 orang kiud berbicara:

Zazachan said...

long distance relationship mmg byk hlgn..xdpt dinafikan..
tp ikut org jgak..kalo org tu dpt thn dgn keadaan mcm tu bleh je kekal..
huhu..sy pn dlm situasi tu..
LDR..(-_-")

Danial Jaafar 🇲🇾 said...

kebetulan aku pon dalam LDR.
aku dengan perempuan lain nak bermesra mesra, takde lah. kalau cakap2, buat2 lawak bodoh tu standard je. sms at least sekali sehari je. dan FB itu satu kemestian. oh, semenjak berpisah secara fizikal 5 july 2009, selalu skype malam2, kecuali study weeks.

in my relationship, it seems im e one that is more insecure than her hahaha. maybe because we studied in e same place just that she graduated earlier, thats why she trusts me, because she knows e people there too.


komunikasi tu penting tau!
be strong! ; )

Fane Davis said...

wawawa...neish...Long Distance Relationship perlukan trust yang sangat kuat among each other...sangat kuat...
Saya dulu pernah berjauhan dengan buah hati...setahun,cinta agak goyah juga sebab jauh...and then,saya yeng terpesong sebab kepercayaan pada dia tuh agak kurang...dan..mulalah adegan curang...
Pada pendapat saya kan...BF neish tuh tak serius sangat kat Neish...
BE strong ya...Kalau Neish saja yang trust,tapi dia tak da trust kat neish...its Zero juga...
All the best ya!

Aku Adalah Aku said...

salam...niesh.
yup LDR pkara yang paling susah glak2..mcm mek,mek dah study tmpt orang hmpir 4 thun..gerek pun jauh di mata padah orang...p bnar padah orang,,gney kta polah orang ,gya kta akan dapat balit..tapi kdang2 sik adil asanya..bila kta sik buat jaik,p balasan yang jaik orang lempar rah kita..hu2...pa yg niesh cita rah blog tok semua izz dah alami..memang asa pecayak ya akan hilang sikit demi sikit..n pecayakla antara laki n pmpn sik leh ada hubungan kawan rapat..ya bulak namanya..cz kawn rapat ak bertukar ker bf/gf..sik semua kita leh kongsi bersama...p ada time kta perlu seorang..renung brapa jauh kta mampu berdiri ngna kaki sendiri?btw sik semua laki sama..n kya juak pmpn...pa yg pnting make ur relation more cheer up..jgn biarkan hbngn boring k..bila boring start la mencarik orang len ..btol sik..but pk2 la..pglaman buat izz lebih tabah berbanding dolok...