DROP YOUR LINK HERE

Tuesday, August 17, 2010

menyakitkan sungguh

selamat pagi semua.. salam ramadhan saya ucapkan kepada semua yang menyambut bulan ramadhan.. hari ni saya macam jatuh dari rollercoaster je.. kalau awak semua ada baca pasal upu saya dulu, pasal saya tak dapat ambil degree, mesti awak semua akan sedar apa yang menyakitkan untuk saya d hari yang mulia ni..

saya muslim tetapi ayah saya cina dan ibu saya malay. jd saya tdk dikategorikan sbg bumiputera. inilah cara sarawak mengkategorikan bumiputera diaorang. dan atas sebab ini saya tidak dapat sambung study dekat uitm. adduuhhhh. mltan100.blogspot.com

takkan la sedikit pun tak dapat dipertimbangkan? saya tidak dibesarkan dengan budaya cina, saya tidak sekaya orang cina yang mampu masuk Curtin University ataupun TAR, otak erutamanya math saya sangat teruk. saya tak sepandai bangsa cina yang lain,kalau ditutup bangsa cina ayah saya, my family is completely like bumiputera sarawak. ayah saya fasih berbahasa sarawak, sedikit pun tiada pelat nye.

takkan la xdapat consider sikit. inilah peluang terakhir saya untuk menyambung pelajaran, nak masuk ipts perlukan belanja yang besar. nanti sampai beruban saya kumpul duit nak bayar hutang sana sini.

sedih yang teramatnya saya rasa, ramai yang suruh saya membuat surat rayuan. tp kalau tak berhasil macam mana? aihhh..

tak tahu dah nak kata apa.. agak2 nya saya memang di takdirkan untuk bekerja kot. tapi saya tak bersedia untuk jadi seorang pekerja lagi. nak kerja apa dengan spm je? aihhhhhhhhhh..

8 orang kiud berbicara:

Vivian said...

kecian eh..kenak sik try unimas? sabar itu ada hikmah koh..ney tauk alternatifnya akan membawa ke arah yg lebih baik lagi..

Anonymous said...

eh..?? mena sik..?
mek ong dekat ctok,mun salah seorang parent ya bumiputera, nya dapat masuk uitm bah.
rame juak kawan mek cam kitak.
half bumi half non bumi

permohonan uitm sesi 2010/2011 dibuka sekarang. 16 ogos hingga 19 september 2010 tok.
kitak cuba agik k..
ney tau sama2 sambung degree sama2 dgn mek

niesh™ said...

beautiful stranger : kmk dh apply unimas k rayuan lok under degree p xpat uak. xtauk la. pointer mek alang2 pun xpat consider kit.

timtim : kinek aply diploma koh. xpat dh amik degree. kwn mek suruh polah surat p xtauk mek gne nak molah.

Anonymous said...

hmm..
nak dijadikan cerita..
dulu 1st application uitm saya pun gagal.then saya buat rayuan tapi secara online dan saya dapat.saya tak buat surat pun.

niesh mohon secara online atau direct ke uitm..??

Anonymous said...

niesh..
petang ni aku tanya dengan lecturer pasal benda ni ok..
kalau betul kena buat surat rayuan,kelak mek tanya camney mauk polah ya..

boh sakit hati agik..

Aida Azryn said...

ciannye.. xpe la.. mn tw de rezeki bljr tmpt len.. insyAllah,niesh akn dpt smbg gak dgreee jgak t..saba ye.. :)

niesh™ said...

aida : saya tpaksa start dr dip blik.

tim : ok2. kmk amik aply dip pake spm, x amik pake matrik mek. thanks tim :)

Umie said...

xper la niesh..kalu nak cari kerja pun try la cari kerja kerajaan..kerja kerani mcm akak ni pun xper...walaupun ada diploma pun tp xdapat kerja gak guna diploma..SPM gak yang laku..mana tau rezeki niesh utk kerja..sambil tu nanti kumpul duit sambung study pun xper...