DROP YOUR LINK HERE

Wednesday, July 07, 2010

jelesss

Hai blog. mltan100.blogspot.com

Kebelakangan ni idea saya agak kurang jadi saya rasa nak tulis apa yang saya rasa sepanjang minggu ni.

Saya rasa semua yang ada baca post saya sal UPU dulu mesti tahu kan yang saya tak dapat melanjutkan pengajian saya kemana2 dan menunggu rayuan. Huh. Saya sedar saya tak bernasib baik.

Mesti ada yang cakap itulah dok asyik bercinta je, Asyik dating je. Asyik escape je, Asyik main2 je. Tak fokus. Tak rajin. Tapi cuba orang yang bercakap macam tu duduk di tempat saya sendiri. Jangan bercakap je. Kalau belum buat. Kawan saya pointer cantik habis pun IPTA tak ambil. Apalagi saya. Teruk ka budak hayat di mata IPTA2? Kalau teruk jangan la buat course tu.

Saya sangat jeles bila tengok kwan2 lain dapat sambung study. Ingat kita tak nak ke? Kita pun nak, TAPI XDAPAT. Semua orang pun nak berjaya, takda orang yang taknak tak berjaya kan. Takda orang mendoakan diri dia dapat kegagalan. Orang yang sakit mental pun tak mendoakan kegagalan dia.

Saya rasa macam nak cakap je dengan orang yang baru masuk U sma batch dengan saya di matriks, Saya nak cakap, Berhenti la cakap kehidupan baru awak. Tapi bila fikir balik. Itu hak masing2. Saya tak boleh nak halang. Terlampau jahat macam tu.

Bila kita dah berjaya , kita tak fikir orang lain yang tak berjaya. Kita tahu diri kita je. Tak percaya dengan apa yang saya kata? Terpulang lah. Ini pandangan saya. Bf/gf kita pun mungkin akan tinggalkan kita kalau kita tak berjaya macam dia.

Mula2 memang la tak. Tapi lama2 nanti. 4 thn bukannya sekejap. Lama. Macam2 benda boleh jadi. Kita tak boleh predict masa depan. Kalau boleh predict masa depan. Saya takkan pergi matriks pun .

Banyak dah saya mengarut. Sampai sini je la. Nak lunch. Nak ikut? Mari mltan100.blogspot.com


5 orang kiud berbicara:

Aida Azryn said...

dear,hope dapat la smbng u nanti.. ;)

farysa said...

rezeki ade kt mne2 je
nnt ade la rzeki u
=)

nosembilanbelas said...

berdoa banyak2 ye..akak pun amik gak sains hayat..lepas jugak...doa sebanyak yang mungkin ye

miZz_nizZ said...

bsabarla..stiap org itu ada jln msing2 utk cpai kjyaan. yg pnting jgn mngalah..ade je stdnt msuk u awl tp akhirnye kne buang..coz cultre shock..dok mlepak je.final abeh lingkup..so tbahkn ati..bdoa la

niesh™ said...

thanks semua. itulah, saya pun berharap sangat dapat diterima rayuan nanti. kalau tak dpt saya mesti bersabar la tunggu diploma ujung thn. wish me the best k :)